Att ha bil i stan...


...är dyrt!

Får ju låna bil av pappa titt som tätt (Mest tätt!), dels för att jag behöver den ibland när jag jobbar men även för att det går så mycket snabbare att ta sig till saker och ting. Är jätte tacksam över detta!!! Annars hade jag ju som sagt inte kunnat ta mig till jobbet och det hade ju inte varit så bra. En sak som dock inte är lika trevligt med att ha bilen i stan är att det är så dyrt! Hemma hos mig kostar det "bara" fem kronor i timmen på dagen vilket kanske inte är sådär jätte dyrt. Men står man en hel dag och natt så blir det mycket pengar. Som tur är kostar det bara 1 kr mellan 18 och 8. Har en gratis parkering på gatan precis utanför porten men det är två timmars parkering så då måste jag flytta bilen hela tiden vilket inte heller är så kul. Speciellt inte när det är en isväg utanför mig så det är inte det lättaste att ta sig fram varken med bil eller till fots. 

Grymt tacksam i alla fall för att jag får låna bilen! Mina föräldrar är de bästa!!!

Kommentarer

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0