Lämnat ett snöigt Sälen.



Nu är vi snart hemma i Göteborg igen, bara en dag för sent. Skulle åkt igår eftermiddag men med tanke på alla varningar som Trafikverket gick ut med tyckte vi det var bättre att stanna en natt till. 

Har haft en helt underbar långhelg med ett riktigt gött gäng! Körde från Göteborg runt sex tiden på torsdagmorgon. Jag, Okke och Nikke packade in oss i vår bil medan Anna, Fanny och Alexander tog Annas föräldrars bil. Tack vare diverse vägarbeten och väldigt mycket snöfall tog det runt 8 timmar att köra upp. Vi landade i ett snöigt men kallt Sälen, satte på bastun och hade det allmänt gött! På kvällen bjöd födelsedagsbarnet Anna på middag och sen blev det till att titta på Snowroller, såklart!!! 

Fredagen spenderades självklart i backen. Det blåste, snöade och var allmänt sjukt kallt. Men inte alls mycket folk och backarna var riktigt goa. Blev en after ski innan jag och Oskar tog några åk till. Kan säga att de åken var de bästa på hela dagen, helt tomt i backen och vi bara njöt av riktigt najs skidåkning. Även lördagen spenderades i backen och även då var det riktigt kallt. Temperaturen har legat på runt -16 grader hela helgen. Plus blåst och snö. 

På lördagen fick jag en liten gratis lektion av Anna och efter det kändes det lite bättre med åkningen så det var kul! På kvällen blev det fest och utgång till Fjällis. Jag tyckte väl inte att det var sådär jätte kul när vi var ute men sällskapet jag kom dit med var ju trevligt iaf!

Planen var ju som sagt att vi skulle åkt hem igår eftermiddag men efter lite diskuterande och ett samtal till Trafikverket kom vi fram till att vi gjorde bäst i att stanna kvar. Laddade med pizza sedan tittade vi på Sällskapsresan 1 och 3! Sen var det bara till att sova för kl 5 skulle vi lämna stugan. Och med tanke på hur vägarna har sett ut idag och hur höga snövallar det har varit så är vi rätt nöjda med vårt beslut! Och jag är rätt nöjd med mitt beslut att låta grabbarna köra ;)

Nu är vi snart hemma så det är bara till att packa ur bilen och sen ska jag bege mig till jobbet, 16-1, jippi.

Kommentarer
Postat av: Mirja

Åh ni verkar ju ha haft det helt underbart! Vilken fin och härlig vinter bild på dig också :)

2010-11-30 @ 20:35:48

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0