Flickan från ovan

Sitter och tittar på en film nu, Flickan från ovan. Egentligen skulle jag och älsklingen kollat på den igår men vi somnade så gott på soffan så det blev inget med det. Men vill ju se den innan jag måste lämna tillbaka den :P

Det är en thriller som är baserad på en bok med samma namn. Läste boken för ett tag sedan och tyckte att den var jätte bra. Inte alls min vanliga stil på böcker, är mer av en romantyp än en deckartyp. Boken var iaf jätte bra! Filmen är väl också bra men inte i närheten av boken. Det är så mycket som fattas plus att det går inte att förklara på samma sätt i en film som i en bok vad som händer. En text kan vara så mycket mer utförlig. Så jag är nog lite besviken och hade jag inte läst boken vet jag inte om jag hade förstått hela filmen.

Ska kolla klart på den iaf, den är ju inte dålig!

Kommentarer

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0