Kört i diket? Check.



Idag har jag varit och hämtat ut mitt körkort! Så numera kan även jag stolt visa upp min identitet utan att få någon kommentar om "har du vanligt legg?" eller liknande :) Känns så skönt att ha det där plastkortet i plånboken! Det är en stor seger för mitt ego det här, äntligen slipper jag den pressen, äntligen har jag vunnit! Att jag fick 63 av 65 på teoriprovet stärker ju egot lite extra dessutom hehe ;)

Igår skulle jag ge mig ut själv för första gången, inte tyckt att det varit någon bra idé innan med tanke på hur vägarna har sett ut. Sagt och gjort, jag och mamma satte oss i bilen för att åka den korta vägen till affären för att köpa ost och choklad. När jag kommit en sådär 200 meter kanske så märkte jag att jag skulle få möte på vår lilla väg så jag stannade för att vi skulle kunna mötas. Eller rättare sagt, jag stannade och bilen sladdade ner i diket :P Inte alls långt ner i diket och det var ingen fara med varken bilen eller oss. Men fast satt den likt förbannat så stackars pappa fick komma traskande med spaden så att vi kunde försöka skotta oss loss. Detta fungerade dock inte så han fick hämta den andra bilen för att försöka dra upp oss vilket inte heller fungerade då repet gick av flera gånger. Som sagt så är det en liten väg så efter ett tag hade ytterligare tre bilar hamnat mitt i det hela eftersom de inte kom förbi och tillslut lyckades en av grannarna att dra upp bilen från andra hållet!

Snacka om att jag var skakis och nära till gråt där i början, så himla typiskt! Kunde ju ha hänt vem som helst men var det tvunget att hända mig första gången jag gav mig ut själv efter att ha fått körkort?! (mamma har inte körkort så det räknas som att köra själv ;) hehe!) Men bilen kom upp iaf och jag lyckades köra till affären och köpa min choklad utan ytterligare problem! Kvällen blev bara ett litet mer äventyr än vad jag hade räknat med!


Kommentarer
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-25 @ 21:54:41
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Millah

Okej det är ryska spikmattan man vinner i såfall :) kram

2010-02-25 @ 22:06:59
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nu har jag en nystartad tävling i min blogg, om du är intresserad:D

http://angeliiicaaaa.blogg.se/2010/february/utkast-feb-17-2010.html#comment

2010-02-26 @ 07:15:50
URL: http://angeliiicaaaa.blogg.se/

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0