Göteborg Horse Show!

Idag har jag varit på Scandinavium och på Göteborg Horse Show. Susanne vann biljetter på Mix Megapol och var snäll och tog med mig! Vi trodde att det var en heldag men tydligen gällde biljetten bara på dagen, kände oss lite lurade. Men det var en trevlig dag! Fick se lite hoppning, någon clinic, eller vad det kallades, och gymkhana! Varken jag eller Susanne hade varit där på en sådär 10 år så det var ju lite nya namn bland ryttarna. Men vissa gamla godingar som Helena Lundbäck, Malin Baryard, Rolf-Göran Bengtsson och Michael Withaker (ursäkta för diverse felstavningar!) fanns kvar iaf! Hästarna hade dock bytts ut :P Vi satt där på läktaren och försökte komma ihåg alla våra hästkunskaper, tycker vi hängde med rätt bra trots allt.

Mässan var sig ganska lik den också, skillnaden var väl att vi inte sprang runt och letade gratisprover eller köpte massa borstar och grejer! Kände igen en hel del Billdalare, mitt gamla stall, trevligt att se att vissa fortfarande håller på.

Slutade rida när jag tog studenten så det är ett par år sedan nu. Men jag saknar det jätte mycket, speciellt när jag är så nära en massa fina hästar! Har lovat mig själv att när jag får råd så ska jag börja igen. Saknar att fara fram i full galopp på en sommaräng eller att bli hälsad av en varm mule på vintern. Spenderade många år av min ungdom på Billdals ridklubb, det var som mitt andra hem ett tag. Ett tag var jag nog där varje dag bara för att det var så kul! Ska allt tillbaka till hästlivet snart, på något sätt!

Försökt att ladda upp kort från dagen men det fungerar tydligen inte just nu... :(


Kommentarer

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0