Ordning i kaoset. Eller försök till.


Hemma hos föräldrarna nu och försöker hjälpa mamma att få ordning bland sina pysselsaker. Vet inte om jag hjälper eller stjälper just nu! Fått ordning på vissa saker medan annat har dragits fram och nu övergetts åt morgondagen. Varför ska det vara så svårt att få lite ordning? Det är precis samma sak hemma hos mig. Har en massa scrapbookingprylar men ingen riktig ordning på det. Har gjort många försök men det slutar ändå alltid med att allt blandas ihop. Tror problemet just nu är att jag har för dålig förvaring. Behöver mer hyllor att ställa sakerna på så att de inte behöver stå på varandra. Har kommit fram till att det blir mycket lättare att hålla ordning om det inte är ett projekt att få fram sakerna. För så fort jag börjar riva och flytta omkring lådor samt prytlar så har de en tendens att inte hamna tillbaka på samma ställe. 

Ett annat problem är att jag (och mamma!) har många saker som inte riktigt passar in med något annat. Saker som inte kräver en egen låda eller burk. Vad gör man med allt sånt? Brukar bli en övrigt låda som det råder fullständigt kaos i! 

Tips på bra förvaring, ordning, sortering av scrapbooking och annat pyssel mottages gärna!

Kommentarer

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0