Då var man på väg hem igen.

Nu sitter tre glada Göteborgstjejer på bussen på väg hem igen. Ja Fanny, du räknas som Göteborgare ;) Helgen i Lund har varit både mysig, rolig, trevlig och ... ja bra helt enkelt! I fredags blev det som sagt tacos, vin, Alias och massa tjöt. Gick och la oss ganska tidigt så att vi skulle orka upp på lördagen. Då väntade nämligen en shoppingtur i Malmö. Vi packade in oss, 8 stycken tjejer, i två bilar och begav oss av mot affärena. Tror att alla handlade någonting, trots att många av oss sa att vi inte skulle köpa någonting :P Det blev en långärmad stickad tunika och en svart spetströja för min del. Och nagelack samt halstabletter och värktabletter med men det känns inte som några jätte stora köpa att redovisa :P Lunchen intogs på Jensens böfhouse. Maten var god och billig men servitrisen... Hade ju inte skadat om hon varit lite trevlig, då kanske någon av oss hade gett henne lite dricks ;) Eller ja, hon fick två kr dricks av mig tror jag hehe. Blir så irreterad på sådant, hon vinner ju verkligen ingenting på att vara otrevlig. 

Vid halv fyra hade vi tröttnat allihop och begav oss tillbaka till Lund. Blev en del klädbyten, duschar, sminkningar och frisyrfixande innan festen drog igång på riktigt. Tycker vi klarade oss himla bra för att vara 8 tjejer med ett badrum! Vinet plockades fram även idag fast jag tog det lite lugnare än alla andra och drack kanske tre glas sammanlagt. Den där förkylningen som jag har väntat på länge tyckte tydligen att nu var en bra tid att hoppa fram. Så helgen har bestått av snörvlande, halsont och huvudvärk, sådär roligt. Utgång blev det iaf i Malmö! Tog taxi till ett ställe som hette Debaser. Var inte riiiiiiiktigt ett ställe som passade oss kanske. Tänk er en blandning av 50- och 70-tal, fransk musik och ja... oss. Men det är bara att göra det bästa av situationen så jag hade roligt ändå! Var inte alls vad jag hade sett fram emot men... det var skönt för huvudet när det inte var en massa hög "disco"musik plus att det var inte så mycket folk. 

Hemresan blev med taxi likaså trots att Fanny tyckte att vi skulle gå hem ;) "Men vi gick ju hem från Mc Donalds förra gången, det tog bara 30 minuter, kom igen nu..." "Eeeh Fanny, vi är i Malmö...inte Lund!" Så efter lite telefonkö fick vi tag på Taxi Lund som var billigast och hade en riktigt trevlig taxichaufför! Var hemma igen vid två tiden ungefär vilket jag tyckte var väldigt skönt. Jag och Nathalie låg visserligen och pratade rätt länge men vi fick ändå många timmars sömn innan det var dags att stiga upp för att ta bussen hem. 

Så här dagen efter är det så himla skönt att inte ha druckit så mycket igår, skönt att inte vara bakis!


Tre glada tjejer i Malmö!


Mina fina Göteborgstjejer!


Redo att stiga på Swebuss efter en tur på Pressbyrån ;)

Korten kommer från Fannys kamera, mitt batteri tog slut.

(Sitter en stackare bakom i bussen som snarkar haha!)

Kommentarer

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0