Allergisk mot Clinique :(

Kommit fram till att jag är allergisk mot Cliniques ansiktskrämer och troligen rengöringssakerna också. Jätte tråkigt för jag gillar dem och har en hel del hemma. Men med tanke på hur mitt ansikte sett ut efter att jag började använda dem igen så har jag kommit fram till att jag aldrig mer ska göra det. Slutar bara med att jag blir röd, ännu torrare, svullnar upp och får exsem, ingen härlig kombo kan jag lova. Börjat vänja mig vid att se ut som ett miffo i ansiktet nu men det hade ju blivit bättre. Varför skulle jag börja använda Clinique igen för? Tack vare Decléors Harmonie serie och Body Shops Hemp body butter börjar jag se nästan normal ut igen. Hoppas att det ska vara helt borta till helgen så kanske det till och med går att få lite smink på sig. Hoppas hoppas!

Kommit fram till att jag inte tål Propyderm, som finns på Apoteket, heller. Samma sak där, blir bara värre istället för bättre. Konstigt det där för det har inte varit några problem med varken Clinique eller Propyderm innan, måste ha utvecklat någon allergi nu i vinter. Suck suck. Gött för mamma som nu får alla mina Cliniquesaker iaf!

Mitt tips till den som har jätte torr hud, Decléors Harmoniserie, den fungerar jätte bra på mig!! Har lugnande effekt samtidigt som den mjukgör massa! Och så Body Shops Hemp body butter, ett rent under för torr hud!

Kommentarer

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0