Fridas årskrönika!

Japp då var det att summera 2009! Detta året har varit lite upp och ner, det har hänt både bra och dåliga saker.

2009

Det nya året började uppe i Sälen tillsammans med goda vänner i ena stugan och familjen i den andra!

Anna, som äntligen tagit sitt förnuft till fånga och flyttat ner till Halmstad tyckte att Australien lät roligare och lämnade mig ensam kvar :( Okej, inte ensam men jag saknade henne massa hela våren och sommaren innan hon kom hem igen!

Större delen av vårterminen spenderades med Nathalie då vi skrev på vår c-uppsats. Många timmar blev det, ibland trodde vi nog båda att detta skulle vara slutet för oss men icke! Vi lyckades bara bli bättre kompisar! :)

Varit uppe och hälsat på syster i Sthlm ett antal ggr! Bland annat för att se Dylan tillsammans med Simon, vilket var kul att ha gjort. Men även för att bara mysa med syrran, traska runt i vackra Saltsjöbaden och uppleva lite av Stockholm.

Första veckan i juni stack jag och mamma till Marmaris, Turkiet. Hade en helt underbar vecka i solen där vi bara tog det lugnt och umgicks hon och jag!

Samma dag som jag kom hem var det dags att säga hejdå till EKP 3. Vi började dagen med champagnefrukost i Picassoparken sen vidare till Fångarna på fortet på Arosfortet. Efter detta blev det äventyrsgolf och middag på på Punch i Tylösand. Det hela avslutades med lite fest hemma hos Agge och en tur till Mårtensson. Sen var jag helt slut!! En riktigt lyckad men även lite sorglig dag!

Eftersom jag var färdig med plugget i Halmstad kunde jag äntligen flytta hem till mitt kära Göteborg! Tog mitt pick och pack och fyllde mamma och pappas hus hehe ;)

Självklart blev det en tur med båten tillsammans med mamma och pappa, uppe i Stockholms skärgård för första gången!

Midsommar firades såklart i Halmstad med massa underbara vänner!! Vi bodde fyra stycken i min lägenhet utan några möbler hela helgen, det var en upplevelse bara det haha!

Sommaren spenderades delvis i Halmstad delvis i Göteborg. Fick bland annat besök av mina Halmstadtöser, var på inflyttningsfest hos Ree, hade Mojitokvällar med Malin, poolparty med gänget... för att nämna lite!

Sen kom hösten ... började med att jag blev dumpad vilket inte var det roligaste.

Malin lämnade Sverige för en termins studier i Österike, en kompis kom hem (Anna) och en åkte ... Även Malin var väldigt saknad!!!

Men sen flyttade jag in i min egna lägenhet och det var roligt! Renoveringen pågår fortfarande, jag och pappa håller på att fixa och dona!

Men sen hände en till tråkig sak, min mormors syster dog :(

Fanny kom på besök, blev ett besök på Liseberg och Håkan Hellström och sen ett födelsedagskalas. En riktigt rolig helg som jag verkligen behövde!!!

Resten av hösten flöt på lite segt utan jobb. Men sen i november så började det ordna upp sig lite grann. Fick jobb på videobutiken och ett med bokföring en gång i veckan! Äntligen kunde jag börja känna mig som en människa igen!

I november var det dags för ytterligare ett huvudstadsbesök, firade syrrans sambo som fyllde 40! En riktigt lyckad fest :)

Under hösten började även jag, mamma, moster och kusinen att ha scrapbookingträffar!!! Började med en mässa på Eriksberg för att få inspiration och sen fortsatte vi med pysslet hemma. Ser fram emot dessa under kommande år!

Julen firades uppe i Sälen med massa snö och härlig familj och släktingar! Spenderade en massa tid med mina underbara kusinbarn och mådde allmänt bra :) Lite skidåkning blev det också hehe!

Dock fick jag en liten sen julklapp :P Lagom till att jag kom hem fick jag halsfluss så det blev en tur till akuten och en penicilinkur. Tur för mig så hade Malin flyttat in hos mig så hon tog hand om mig söt som hon var!!! Hon var hemma på ett julbesök innan hon åkte tillbaka till Österike. Jätte mysigt med bästa vännen som inneboende i ett par dagar!

Året avslutades med en nyårsmiddag hemma hos mig! Efter det blev det Götaplatsen vid tolvslaget och sedan Excet. En riktigt lyckad kväll med underbara vänner som förgyllde min tillvaro :)


Kommentarer

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0