Mot mina egna principer


En god kombo?!

Jag har som regel att det inte får vara jul innan 1a advent. Detta betyder inga julsånger, ingen julmust eller pepparkakor, inget julpynt ... ja ni fattar. Men jag har syndat tre gånger i år.... Först bjöd Tess på en pepparkaka sist jag var och hälsa på, sen så hade Nathalie med sig lussebullar när hon var på besök och idag hade pappa köpt pepparkakor och ädelost. Är inte så förtjust i ädelost men det är helt klart en bra kombo det där!

Men jag gillar inte det där, det är inte jul förens 1a advent eller 1a december, vilket som nu kommer först. Annars hinner man ju tröttna... alla butiker spelar julmusik, har julpyntat och allt sånt där hur tidigt som helst ju. Jag älskar julen så det är inte det, eller jo det är därför. För jag vill inte tröttna på julen, jag vill att år efter år längta efter första julmusten, se fram emot att pynta granen och slå in julklappar. Börjar man med julpyssel redan i slutet på oktober/början på november som affärerna verkar tycka så är det ju inget spännande.

Så nu ska jag försöka hålla mig! Men den där pepparkaksburken står och lockar mig på bänken, dumma pappa haha!

Kommentarer

Ville du skriva något?!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Om du vill lämna din mail skriver du den här!

Har du en egen blogg?

Dags att skriva vad du har på hjärtat!

Trackback
RSS 2.0